onsdag 29 juli 2009

Spännande projekt

Hela det här året har egentligen varit ett spännande projekt, det började med husköp och flytt och snart flyttar bebisen in till oss. Vi har börjat inreda vårat arbetsrum, maken och jag ska dela på föräldraledigheten denna gång. Förra gången började han hemma på 100 procent, denna gång kör vi 50/50 och det ska bli spännande. Jag har tänkt att fortsätta med en av mina tidningar tills januari och sedan får vi se. En annan tidning har frågat lite nyfiket vad jag har tänkt göra nästa vår så jag ska nog inte lova att jag blir någon bullbakarmamma på heltid, det kan hända att jag behöver jobba lite. Jag skulle aldrig prioritera mitt jobb före mina barn, men att ge min man en möjlighet att vara hemma med sin dotter känns också viktigt och att dela på första tiden kommer att bli jättebra. Först måste vi få ordning här hemma, sen måste jag få ordning på mina tidningar så att de flyter på under själva snittet och de veckor jag behöver för att ta mig upp på fötter igen. Sen ska vi bara hitta en ny vardag mitt i allt spännande. Egentligen borde vi göra färdigt alla pågående projekt, men sådana är inte vi. Nyss impulsköpte jag två fåtöljer som behöver målas och kläs om. Undrar om jag är i någon förnekelsefas där jag inte vill inse att jag är höggravid? Skulle tro det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar