onsdag 29 juli 2009

Projekt: Snygga fåtöljer


Skåda mitt senaste fynd! 500 kronor för båda, helt perfekt! Tanken är att jag nu ska förvandla dessa till moderna, snygga fåtöljer som passar in i vårt ganska personliga hus. Vi blandar stilar hejvilt här hemma, bland annat möter sextiotalet 2009 på ett mysigt och spännande sätt i sovrummet. Vi har bestämt oss för att vi ska omge oss med saker som vi trivs med och som gör oss glada och just nu gör två fåtöljer mig glad medan maken klurar på hur han ska piffa upp arbetsrummet. Det blir mycket vitt tror jag, och minst en stor fet guldram :)

P.s. Alla tips om hur man klär om fåtöljer, samt förslag på tyger/mönster mottages tacksamt!

1 kommentar:

  1. Superfina fötöljer!!! Om du vill ha tyg som ska vara exakt som det tyget som redan finns fast i vitt så tror jag att de säkert finns. Det är inte ett ovanligt mönster, kolla runt på internet efter tyger. Personligen hade jag valt ett lite modernare tyg för att det blir en rolig kontrast mot det gamla. Jag hade valt ett tyg från Camengo med massa löv på. Jag har använt det i många möbler fast i färgen rosa. Den finns även i en vitare varianr. Titta på bloggen där jag skriver om nya tyger så finns den där. Dessa tyger är även snällare att arbeta med en den typen av tyg som fåtöljen redan har.
    Lycka till:)))

    SvaraRadera