måndag 22 februari 2010

Tuff miljö hos Johnssons

För en tid sedan gjorde jag en intervju med en tjej som åkt skidor över halva Sverige. Det var en tuff utmaning som krävde lång planering. Mycket skulle stämma på kort tid, sponsorer raggas och kontakter knytas. Några av sträckorna var så fysiskt krävande att hon bokstavligen somnade med maten i munnen.
Nu vill jag ju ogärna framhålla mina egna insatser, men jag kände att det fanns vissa saker som stämde även här hemma. Bara en tur på skidor runt kvarteret kräver en lång planering. Jag ska jaga efter sonen, få på kläder, få av kläder, sätta sonen på pottan, få på kläder igen. Sen ska hänsyn tas till att tre till ska få på kläderna utan att A: Sonen svettats ihjäl för att jag klädde på alla kläder för tidigt. B: Sonen har dragit iväg utan ytterläder med en liten hund i hasorna och katterna är på väg ut genom dörren medan jag funderar på var jag ska lägga ifrån mig bebisen för att påbörja jakten...
När alla är klara och vi tagit och vi tagit oss ut så är det nästan medaljläge. Jag borde också ha sponsorer, Cirkus Johnsson är en tuff testmiljö, och en bra produktplacering dessutom :)

Måste man vara 18 år, skitsnygg och blogga argt om folk för att få sponsorer? Finns det ingen som vill sponsra en överviktig, snart trettioårig småbarnsmorsa som överlever en vardag många gånger lika tuff som den mest krävande av expeditioner? En morsa som kämpar mot diskbänken, begynnande rynkor och trotsålder. Elitidrottare sponsras med såväl bil som telefoner, finns det inget trevligt företag som kan sponsra en morsa på elitnivå, en som klarar en treåring, en hundvalp, en bebis och ett jobb samtidigt som hon magiskt lyckas få nyttig mat på bordet?
Så, vem vill sponsra mig? Volvo? Sony-Ericsson? Kom igen, först till kvarn! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar