söndag 7 februari 2010

Pratar inte samma språk...

Maken och jag gick förbi ett dagis och kom in på för och nackdelarna med byggnaden, läget, utegården mm. Vi hade sökt plats på det dagiset åt sonen men det fanns ingen plats. Tur så här i efterhand eftersom vi fick världens bästa dagis enligt mig. Jag ser faktiskt fram emot att skola in min dotter där, vilket är ett bra betyg med tanke på hur ogärna jag ville lämna sonen på dagis över huvud taget :)
- Har de något mål på vårat dagis? undrade maken.
Jag försökte komma ihåg vad det stod i papperna om jämställdhetsmål och verksamhetsplan.
- Ja, ett jämställdhetsmål har de ju, började jag lite frågande för även om maken i allra högsta grad är en dagis-lämna/hämta-pappa som alltid går på alla små happenings så var det ändå en ovanligt djup fråga för att komma från en man som litar blint på att frugan har stenkoll på sånt.
- Nej, jag menar fotbollsmål!

1 kommentar: