torsdag 25 februari 2010

Jaha..

Med Linde var jag stensäker på att jag skulle amma i ett år, det visade sig att han hade andra planer. Först vägrade han ta höger bröst så envist att vi fick pumpa ur och maken fick sitta med en spruta och försöka locka honom att ta bröstet. Det tog några månader innan amningen kom igång...lagom till första tanden. Första tanden vid sex mån, åtta tänder vid sju månader, sexton vid ett och sen har det rullat på :) Med Polly såg jag min chans att ta igen den missade amningen, hon tog båda brösten bra men jag har haft det på känn att hon är lik sin bror så vi har fuskstartat lite med smakisarna redan nu, hon blir fem mån i dagarna. Ikväll går det inte att förneka längre, det är en liten tand där nere! Hoppas att hon har bättre bordsskick än storebror så att vi slipper sluta på direkten. Det är inte skönt att amma en liten gädda...

3 kommentarer:

  1. Jag slutade amma i lördags, jag hade planerat att amma tills Nikki blev 6 månader. Nu är hon 6,5 mån så ibland blir det faktiskt som man tänkt :)

    SvaraRadera
  2. Gick det bra att sluta? Linde var helt nöjd med att gå över på mat. (Han ville nog iof helst ha pärgröt redan på bb :))

    SvaraRadera
  3. Ja det gjorde sig självt, vips hade vi bytt ut alla mål mot vanlig mat.
    Jag var lite rädd för att jag skulle få mjölkstockning eller iaf ont, men det har gått jätte bra. I dag har det gått en vecka och vi är alla nöjda och glada. :)

    SvaraRadera