fredag 8 januari 2010

Sthlm tur & retur...

Resan gick bra, vi startade lite senare än det var tänkt, som vanligt. Jag sov inte så mycket natten innan för sonen ville inte alls sova och hamnade till slut i vår säng. En katt, en hund, ett barn, en bebis och så maken. Och så jag då, inklämd någonstans i mitten som någon sorts smådjurs/barnmagnet. Jag vaknade till och försökte flytta på alla djuren men hunden vägrade flytta på sig. Jag knuffade lite försiktigt på den men den kändes tyngre än vanligt. Det visade sig att det var bebisen jag knuffat på och hon hade inte för avsikt att flytta på sig självmant. Jag hade lagt henne bredvid mig för att ge henne lite mat och sedan gosade hon in sig så skönt att hon fick ligga kvar. Jag flyttade tillbaka bebisen till sin säng, knuffade sonen mot makens sida sängen varpå hunden och katten tyckte att jag var för jobbig för att ligga kvar på så de bytte också sida på sängen, skönt! När jag just hade somnat var det dags att kliva upp. Det blev en lite hektisk avfärd, det sista vi såg var sonen som tagit av sig alla kläder och sprang naken genom hallen till vardagsrummet.
- Lycka till! Ropade han och det är osäkert om det var riktat till oss eller till farmor som jagade efter med kalsongerna i högsta hugg.
Det var kallt, närmare -30 och hundrackarn vägrade kissa. Vi stannade flera gånger för att sträcka på oss och för att ge Polly lite mat men hundrackaren vägrade envist att kissa. Han stod där i sin lilla täckjacka och bara skakade.
Maken släppte av mig och Polly i Kista på husdjursmässan och fortsatte sedan för att hämta ett flipperspel. När han var klar var vi klar sedan länge och vi mötte upp efter vägen i ett svinkallt Kista. Det tog närmare åtta timmar att ta sig hem, med amningar, flipperspel och en offentlig strip-tease strax innan Dragongate. Hunden kom på att han faktiskt var kissnödig efter E4 och strax därefter kissade han i mitt knä, två minuter innan en avfart! Av med alla kläder och byta till täckbyxor och jacka. Sedan fick jag försöka trösta hundstackarn ända till Bollnäs, där kissade han flera meter (!) snacka om att han jobbat upp ett tryck, sen var han som vanligt igen som tur var. Väl hemma fick barnvakterna agera flyttgubbar innan de äntligen fick åka hem till lite lugn och ro. Sonen vaknade tidigt på morgonen och tjatade tills dess flippret var på plats i vardagsrummet och sedan dess har vi spelat flipper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar