lördag 23 januari 2010

Lördagens projekt

Dagen har gått åt till att försöka skapa en grund till ett trivsamt vardagsrum. Rummet var för stort och för litet på samma gång så lösningen fick bli en vägg. Visst är maken händig men hans morbror är ännu händigare, så än en gång fick han rycka ut och hjälpa oss :) För att ha en lite bättre chans att få något vettigt gjort så slog vi två flugor i en smäll och skickade sonen med mormor och morfar som barnvakter på barnkalas. Vid läggdags levererades en sockerhög, supertrött men även överpigg (?) unge och två timmar senare hade han slutat att fara fram som kalle anka på julafton och det gick att få ner honom i sängen. Efter detta så provmöblerade vi om lite i vardagsrummet och försökte att tänka in tapeten på väggen.
Tapeten skulle ha kommit före helgen om den fanns i lager, men den fanns inte i lager, den hade inte ens börjat att tryckas ännu så det dröjer nog någon vecka till. Det är en rosa Cole & Son tapet med stora medaljonger på, ursnygg! Maken har mätt och kommit fram till att han troligen kan klämma in några fler flipperspel och för att jag skulle bli nöjd så har jag fått andra halvan av köket att fylla med alla gamla möbler jag önskar släpa hem :) Mina fåtöljer fick dock gärna stå bredvid flippret så läge eftersom de verkade "ölvänliga". De är inte omklädda ännu och det lär dröja för det dyker ju upp en massa saker hela tiden som hamnar överst på listan.
Så här ser det ut just nu i alla fall, jag har även hängt upp gardinerna jag köpte i veckan, snygga va?
Polly tyckte att vi var tråkiga och sov en stund istället :)

4 kommentarer:

  1. ja fåtöljerna verkade väldigt ölvänliga =)
    när blir det invigning?

    SvaraRadera
  2. Jag återkommer om det, just nu är det en byggarbetsplats i vardagsrummet :)

    SvaraRadera
  3. Jädrar vad snyggt! Vi kan utan öl bara för att kika :)

    SvaraRadera
  4. Det är stökigt här men ni är alltid välkomna in om ni har vägarna förbi!

    SvaraRadera