fredag 20 februari 2009

Världens sämsta morsa...

Det var jag i morse. Efter att som vanligt jagat sonen med allt från blöja till ytterkläder runt runt i huset tröttnade jag och satte honom på bänken i hallen. Detta resulterade givetvis i ett vansinnesutbrott där den lilla killen, helt röd i ansiktet, vevade med sina små nävar och slog och sparkade där han kom åt. Tillslut tröttnade jag rejält, plockade nappen ur munnen på honom och skickade iväg den genom köket. Sonen sa inte ett ord utan bara tittade storögt på sin mamma medan jag passade på att lirka på mössan och skorna. "Mamma är tokig" sa maken och skrattade. "Mamma tokig..." sa sonen och tittade undrande på mig. Jag fiskade fram en ny napp till sonen och gick sedan ut. Väl i bilen var allt som vanligt men sonen höll lite extra hårt i min hand när vi sa hej då, kanske hade han lite dåligt samvete över hur han behandlat sin mamma. Jag har i alla fall dåligt samvete över det där med nappen fortfarande :)

1 kommentar: