onsdag 11 februari 2009

Vabbar vidare...


Människokroppen består på ett ungefär till 72 procent av vatten. Det kan inte stämma, sonen verkar till 50 procent bestå av snor. Vi gör inget annat än torkar näsan, hushållspapperet är slut sedan länge och vi har nu destinerat två gamla handdukar till den ärofyllda uppgiften. Hostan verkar ha lagt sig och febern försvann lika fort som den dök upp, vilket var tur för killen är svårhanterlig när han har feber. Han blir verkligen jätteintensiv och pladdrar i ett kör, vilket kan vara väldigt underhållande men kanske inte vid tretiden på natten. Han gjorde dessutom flera feberyra rymningsförsök under förra natten, han tänkte knata ut i sin lilla pyjamas i -22 grader för att skotta snö den lilla tokstollen. Jag fick lägga honom i min säng och lägga mig själv som en mur så att jag vaknade när han försökte klättra över. ”Men jättemycket snöbollar, måste skotta!” pladdrade han på med bestämd röst och av blicken att döma tyckte han att jag var den knäppa i sammanhanget.
Morgonen efter hoppade han upp, pigg som en lärka vid halvsju-tiden. Tacksamt när man själv tillbringat natten med att dosera alvedon, hostmedicin och fånga in den lille snöskottaren om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar