tisdag 10 februari 2009

Feber & tidningar


Då kör vi. I dag var första gången vi skickade min tidning på tryck. I dag var även första gången jag vabbade…
Efter lite pusslande löste det sig, med mobilen i ena handen och flytande alvedon i den andra tog vi oss igenom dagen, lillkillen och jag. Maken skickade sin tidning i går och hade därför tusen saker att göra i den egna firman i dag och eftersom jag i stort sett bara behövde fixa lite småsaker och säga ok så stannade jag hemma. Jaha, typiskt kvinnor kanske någon tänker, men då har de inte träffat maken, han har bollat i stort sett alla vabbar hittills och var dessutom först ut på hemmaplan då jag tackade ja till ett jobb på en nyhetstidning när sonen var bara tre månader. Vi skötte amningen på jobbet och det funkade bra, grabbarna hade världens tålamod som tur var. Så jag har faktiskt ammat och skickat tidningar på tryck samtidigt tidigare, därför var dagens lösning rätt ok. Har man bara schyssta och öppna arbetskamrater så funkar det mesta, det är något jag lärt mig de senaste åren när jag bollat blöjbyten, smakportioner och så tidningar förståss. Nu sitter killarna och väntar på mig, vi ska kolla på tecknat. Ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar