fredag 13 februari 2009

Förkylningen från helvetet

Förkylningen från helvetet fortsätter. Efter två veckor har det nu tagit omtag, gissa om man börjar bli less. För att göra det hela ännu värre så har temperaturen ute legat runt -20-25 grader de senaste dagarna. För att sedan göra det hela ännu lite värre, jo det går faktiskt, så har värmen lagt av i bilen. Maken fick använda hårtorken för att få bort isen på insidan framrutan när han skulle iväg till kontoret en sväng. Vi har mest hållit oss hemma och de få gånger vi åkt någonstans har det varit full vintermundering för samtliga och sonen har dessutom ekiperats med två stora filtar och en varm vetekudde. De senaste dagarna har dock svärföräldrarna skjutsat oss så nu har vi blivit så bortskämda att vi kanske skiter i att laga bilen :) Nä då, den ska in på verkstan så fort någon av oss är frisk nog att ordna en tid.

I går var båda mina grabbar riktigt risiga och jag var inte i så mycket bättre skick själv. Jag bedömde att jag kunde klara sonen och mig själv men maken skickade jag hem till svärmor så att han också fick bli lite ompysslad. Han hade tagit ett långt varmt bad, fått lite kvällsfika och sen blivit nerbäddad så jag var lite orolig att han inte skulle vilja komma hem till mig igen. I morgon rycker svärföräldrarna in igen och ska ha sonen hela dagen så vi får vila upp oss och pyssla om varandra. Vi får se hur spännande alla hjärtans dag blir med förkylningen från helvetet. Det är svårt att vara särskilt romantisk med röd näsa, rethosta och rinnsnuva…

P.S. Katten på bilden illustrerar hur trött vi är på den här förkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar