onsdag 4 mars 2009

Tuffa tider

I går var en jobbig dag, de få tröjor som sonen ännu inte växt ur låg samtliga i tvätten. Hittade till slut en långärmad tröja som en gång varit vit men som nu övergått mer åt grått, men den var ren i alla fall. Drog en svart t-shirt över och då såg det genast mycket bättre ut. Vi hade inget i kylskåpet till lunch och till råga på allt var tvålen slut den med och jag hade bara 63 kronor kvar på kontot och kunde bara handla hälften av det jag hade tänkt på lunchen. Ekonomikris skulle man kanske gissa, men så är faktiskt inte fallet. Tidsbrist är boven hemma hos oss. Jag har pengar fast på ett annat konto, hade inte hunnit sätta över bara. Jag har pengar att köpa nya kläder åt sonen men hinner aldrig iväg och handla, jag har pengar att fylla kylen med men jag hinner aldrig sätta mig ner och skriva en vettig inköpslista, jag hinner aldrig storhandla heller för den delen. Jag har ny tvättmaskin och torktumlare med snabbprogram, ändå hinner jag inte tvätta. Städa ska vi helst inte tala om. Ibland känns det som att dygnet har alldeles för få timmar. Skapligt I-landsproblem… Tur att jag fortfarande hinner blogga någon gång ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar